Solsken och 90-talister

Idag har jag inte gjort så mycket, plockat lite här hemma, tvättat och lagat mat. Spagetti med köttfärsås blev det. Annars i övrigt en rätt skön dag med, till viss del, solsken. =) Med solsken menar jag både vädret och att jag har pratat en del med en viss person... (a)

"I'm running to you baby. You are the only one who'll save me. And you got a smile that could light up the whole world. That's why I've been missing you lately. You make it real for me..."

Läste Aftonbladet idag och såg en artikel om att 90-talisterna hellre vill ha ett vettigt jobb innan Svensson-livet börjar. Låter jäkligt klokt tycker jag.

90-talisterna – sådana är de:


- Starka individualister.
- Självständiga, men hoppar mellan livsstilar.
- Välinformerade. Uppvuxna med världen ett klick bort.
- Realister. Världen går inte att göra bättre på en eftermiddag.
- Ambitiösa. Särskilt tjejerna vill ha bra jobb.
- Kontruktiva och idérika. En entreprenörsgeneration.
- Säkra på vad som är rätt och fel – inga relativister.
- Vill ha ordentliga jobb.
- Drömmer inte om kändisskap.

I morgon, eller ja idag, ska jag nog inte göra så mycket mer än att bege mej till tandläkaren vid 9.10, så jag måste upp 7.45. -.-

Btw, grattis till min gamla klass på Donnergymnasiet som tar studenten idag!

Men jag ska krypa ner i sängen nu, men innan dess ska jag sätta mej på sängkanten och önska mej frihet och... honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0