Underbart spöregn och det ljuva gänget

Helgen var helt underbar...

Träffade som sagt Isak i torsdags och fikade med honom i det fina vädret. Vi drog sen till Skansen och gick runt där ett tag. Sen så överraskade han mej rejält med att ta mej till troligen Stockholms finaste plats (jag har sagt innan till Isak att jag älskar utsikten av Stockholm). Man satt på ett par klippor och kunde se ända från Kaknästornet till Norra Mälarstrand, om inte längre. Det var så vackert!
På fredagen stack jag och Isak till stan igen och gick på min skolavslutning, en mycket enkel procedur (gick in i skolan, käkade en mycket simpel avslutningsmiddag och gick där ifrån). Sen begav vi oss till Gamla Stan och gick runt där i spöregnet utan paraply (men ingen av oss klagade. Vi väntar bara på en kraftig förkylning). Vi hamnade efter en stund på Drottninggatan och beslöt oss för att värma oss lite med en kopp te. Vi verkligen droppade när vi kom in, så mycket hällde det ner. Sen på ren impuls drog jag med Isak till en piercingstudio vid Hötorget och jag fick honom att pierca tungan (han kan knappt prata eller äta, stackarn...). På fredag kväll vart det utgång med "gänget", dvs Crippe och hans nya tjej (som jag förklarade "tillsammans", bara för att göra deras förhållande officellt), Isaks syster och hennes kompis, Isak och jag. Ett trevligt litet gäng. =)
På lördagen vart det bakismat (dvs pizza!), sen drog vi till Systemet och hem igen. Väl där hemma kom Isaks kompis över och vi satt och spelade Fifa 09 och Tekken för fulla muggar (jag ägde i Tekken, egentligen...), vi begav oss sen till Viksjö där det var födelsedagsfest för Isaks kompis flickvän. Vi blev ett par stycken. =)
Som sagt en mycket trevlig helg!

Idag har jag fått min efterlängtade lön, så jag ska bege mej till stan för att lämna tillbaka en bok till skolan, gå på banken (hoppas jag få mitt nya bankomatkort idag också), köpa strumpbyxor, underkläder, ett par nya klackskor, foundation och ett SL-sommarkort (eller vad det nu heter). Måste bara orka slita tekoppen ur näven, göra mej i ordning och faktiskt dra mej i väg. -.-
Det regnar inte idag. Sablar... =/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0